@Sjaantje_P @Focusscience1 @truusjegrover @ashatenbroeke Slachtoffer gedrag is zooooo 2022
Jelle van der Ploeg @jelleeelco • 07 Jun 00:44 CET@fietsenmetfrank @ashatenbroeke En besef dan het verschil met ouders die dat niet voor hun kind kunnen opdraaien... en over het algemeen ook geen compensatie krijgen
Jonathan de Fluiter @JFluiter • 07 Jun 00:29 CET@Focusscience1 @ashatenbroeke Arnout jou tweet raakt eigenlijk direct het probleem, die elite waar jij het over hebt, begint straks met 0 euro studieschuld, mensen die niet door ouders worden gefinancierd met minimaal 15.000 euro. Zie je nu het probleem?
Jonathan de Fluiter @JFluiter • 07 Jun 00:26 CET@ietjea1 @ashatenbroeke Dat bestaat niet want er was toen gewoon een beurs en een leningdeel.
Jeannine van Wijk @JeannineWijk • 06 Jun 23:46 CET@ashatenbroeke Ach, vind jij toch lekker, een klap in je gezicht? Daarom zit je elke week op de a12 toch? Om klappen te krijgen, jij hebt nou altijd wat te zeiken, niks is goed. Snap niet dat je je biezen pakt en vertrekt?
#iksteunONZEboeren 🚜🚜 #zwarteDag 🏴 @Bertje_bartels • 06 Jun 23:44 CET@Focusscience1 @ashatenbroeke Gelukkig betalen de studenten die nu weer een basisbeurs krijgen hun studie helemaal zelf. Oh nee wacht, die betalen ook het leeuwendeel niet.
Jeannine van Wijk @JeannineWijk • 06 Jun 23:36 CET@ashatenbroeke Ja verschrikkelijk. Ik bedoel maar. In mijn tijd betaalde ik in verhouding veel meer voor kinderopvang dan de mensen nu. Ik moet gecompenseerd worden!
🏼ellie🏼 @xxchantalxxxx • 06 Jun 23:33 CET@JerryRenders @ashatenbroeke Omdat het europa uit de toekomt daar arbeidsmigranten voor gebruikt
Niels Mangosteen⛩ @Niels49362818 • 06 Jun 23:15 CETRT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
Marjan Dijkema @MarjanDijkema • 06 Jun 23:13 CET@Focusscience1 @ashatenbroeke Die rente is gewoon aan het stijgen, dus dat deel van je bewering klopt (weer eens) niet. Daarnaast vraag ik me af wat kritiek uiten op het niet krijgen van een beurs, die zowel de generatie voor áls na je heeft gehad, in hemelsnaam te maken heeft met een ‘zeikende elite’.
Tom Wouter Bijl @TomWouter • 06 Jun 23:08 CETRT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
marja paardekooper @marjap • 06 Jun 23:05 CET@Focusscience1 @Sjaantje_P @ashatenbroeke Ben je zo hard of doe je zo hard. Vind het een heel maar antwoord naar Sjaantje. Dat kan echt niet.
TruusjeGrover. @truusjegrover • 06 Jun 23:03 CET@ashatenbroeke Met een goede baan en zuinig leven ben je die studieschuld toch binnen een paar jaar kwijt?
GalgoLara 🦋 @LaraGalgo • 06 Jun 23:02 CETRT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
Jan Stroop @jan_stroop • 06 Jun 22:52 CET@ashatenbroeke @Irma_Koopman Ik gun ook mijn afgestudeerde kind die 1436 euro, maar ze heeft niet hoeven lenen... dankzij haar ouders én vooral door zelf te werken naast haar studie. Krijgt zij het dan toch!?
ietsist🌍🌞🌳*insert windturbine emoij* @ietsist • 06 Jun 22:52 CET@ashatenbroeke 20 jaar geleden riep men dat er 10’jaar later geen ijs op de poolkappen meer zou zijn, en zie….
RobZZZZZ @ZzzzzRob • 06 Jun 22:35 CET@ashatenbroeke Tja, niet zeiken als je op groen links stemt. Die hebben dat geregeld destijds. Eigen schuld, dikke studieschuld!
Zeiknietzo @Zeiknietzo80 • 06 Jun 22:32 CET@Focusscience1 @ashatenbroeke ben het vaak met je eens, maar begrijp je even niet. 90% van de kosten gratis? Mijn zoon heeft het volledige college geld geleend en moet dit terugbetalen. Geen woning want huurwoning niet te krijgen en met studieschuld krijg je geen hypotheek. Waarvoor moet hij zich schamen?
jaelle @jaelle40576121 • 06 Jun 22:31 CET@HenkVreman @ashatenbroeke Opleidingstijd was met name leuk (en intensief werk; nee; in mijn geval). Desalniettemin is mij de kans ontnomen om direct te participeren in de (reguliere) arbeidsmarkt, waardoor inkomstenderving. Een jaar later geboren en ik had daarvan geen hinder ondervonden.
Eric @ericslikker • 06 Jun 22:28 CET@JerryRenders @ashatenbroeke Je hebt wel gelijk. Dure studies of studies ver weg waardoor je op jezelf moet gaan, zijn een keuze. Niet alles kan altijd
Loden Loekie @FrankvanEijk75 • 06 Jun 22:28 CET@vpknerd @Focusscience1 @ashatenbroeke Per jaar ruim 2000,- collegegeld is een studie aan het HBO 10000,- , dan nog boeken en aanverwante zaken. Dit heeft de student zelf betaald. Een basisbeurs voor wat onderhoud is hen onthouden.
Toos Minkhorst @CGM_60 • 06 Jun 22:27 CET@ashatenbroeke Hoe komt U aan kinderen ? Kan me niet voorstellen dat iemand op die berg vet gaat liggen pompen 🤮
Flierefluiter @Toontje60 • 06 Jun 22:25 CET@ashatenbroeke Waar had je ook al weer op gestemd? Die klap komt namelijk daar vandaan.
Kijk nou eens @NouEens • 06 Jun 22:22 CET@ashatenbroeke Dus de gewone arbeider moet dit betalen ,gratis studiebeurs en weekend zuipen en als ze uitgestudeerd zijn dikke vinger naar de gemeenschap.
henk barrink @barrink4 • 06 Jun 22:21 CET@ronaldjager @Focusscience1 @ashatenbroeke Is er voor de leenstudenten eigenlijk een regeling wat betreft invloed op de mogelijkheden voor een hypotheek?
VerpleegMan 🇺🇦 @vpknerd • 06 Jun 22:19 CET@Focusscience1 @CGM_60 @ashatenbroeke En dan heb je ook nog van die lui die na een studie al dat geld in de sloot gooien en er niets mee doen.
VerpleegMan 🇺🇦 @vpknerd • 06 Jun 22:18 CET@Poging002 @ashatenbroeke Of niet een hele grote schuld. Zonder schuld is me niet gelukt maar geen hele grote en inmiddels afbetaald. Ik klaag niet zoals Asha, ik steek me handen uit de mouwen en pak door en aan.
Itsalive @Itsaliv30454331 • 06 Jun 22:17 CET@ashatenbroeke Nee hoor het is een kado van Euro 1436 waar geen enkel recht op was!!!!
Terugstorten mag altijd!
@ConstantineXI @ashatenbroeke Overheid. Ik vind het belangrijk om onafhankelijk te zijn en zelf mijn bootjes te kunnen doppen. Ik vind het verschrikkelijk dat we nu naar een maatschappelijk lijken te gaan van slachtofferschap en Hospitality van de maatschappij. Ziekmakend wil ik dit zelfs noemen!
Itsalive @Itsaliv30454331 • 06 Jun 22:13 CET@ashatenbroeke ga jij weer even lekker socialistisch lopen doen en op zoek naar benadeelden om je links-politieke gelijk te halen over de ruggen van minderbedeelden. Flapdrol.
Piet de Pad @Piet_de_Pad_ • 06 Jun 22:13 CET@CGM_60 @ashatenbroeke Toos, een jaar univ. studie kost 10.000 - 20.000 euro, afhankelijk van de studie. Ben je zo gewend aan 'gratis' onderwijs, dat je ook echt denkt dat al die mensen aan de universiteit gratis werken, de labs gratis bevoorraad worden, dat elektra, gas en water gratis zijn, etc.?
Arnout Jaspers @Focusscience1 • 06 Jun 22:12 CET@ashatenbroeke @Focusscience1 Wat is er hysterisch aan het benoemen van de feiten?
RijkvV @rijkvanv • 06 Jun 22:12 CET@ConstantineXI @ashatenbroeke Op vakantie. Begrijp me niet verkeerd het is deels wat je is geleerd (opvoeding), wat je vanuit huis dus hebt meegekregen, deels keuzes en deels soms beetje geluk en kansen durven te pakken mbt banen en opkomen voor jezelf mbt uren/salaris ect.
Ik hoef geen geld meer van de
@ashatenbroeke Als mijn zoon de uitwonenden-beurs had gekregen (hij zat volledig in de 'verkeerde' tijd had dat hem, voorzichtig geschat, zeker €16.500 schuld gescheeld... En hij mag nu zijn handjes dichtknijpen met €1436.
Vergeef me dat ik niet juich...
@ashatenbroeke Ik was één van de laatste lichting dienstplichtigen die daadwerkelijk móest opkomen in 1993. Achteraf kijk ik daar positief op terug, maar qua verdiensten heeft me dat vermoedelijk geld gekost . Ga je me verder niet over horen. Soms mis je een nadeel/voordeel (wetswijziging)
Eric @ericslikker • 06 Jun 22:11 CET@ashatenbroeke Was het niet slim van mij om al mijn niet behaalde studiepunten nergens te declareren? Ik denk wel
Name can't be blank @carla_ten_dolle • 06 Jun 22:09 CET@ConstantineXI @ashatenbroeke Omdat mijn ouders niet een extreem hoog inkomen had. Dus dat 'geluk' had ik wel. Ik heb niet heel veel geleend, wel iets. Kwam na 3,5 jaar (had studievertraging vanwege stage waarin ik niet op mijn plek zat en overlijden van mijn moeder) uit op een schuld van 7000 euro. En deze
Itsalive @Itsaliv30454331 • 06 Jun 22:08 CETRT @Focusscience1: @ashatenbroeke 'Klap in het gezicht'. Kent het slachtofferisme dan helemaal geen schaamte meer? Studenten in het leenstelsel kregen nog steeds ~ 90% van de werkelijke studiekosten gratis uit belastinggeld, en ze leenden tegen 0% rente. Maar voor de zeikende elite is niets ooit goed genoeg.
w12move @w12move • 06 Jun 22:03 CET@ashatenbroeke Mijn twintiger dochter zit inderdaad met 20k€+ schuld... Fijn voor jouw dochters en mijn zoon die nu naar het tweede jaar gaat.
Chinco_NL @Chinco_NL • 06 Jun 22:02 CET@ashatenbroeke €276 per maand x12 x 4 jaar is €13.248 verschil.
Dus inderdaad zitten ze mogelijk met tienduizenden euro’s studieschuld, maar de impact van het leenstelsel is ‘slechts’ €13.248 en dan €1436 vergoeding, blijft een nadeel over van €11.812,00.
Andere benadering..
@ashatenbroeke Eigen schuld , dikke bult Te gierig om ze financieel te ondersteunen he.
꧁𓊈𒆜🅴🅽🅽🆈🆆🅸🆂🅴𒆜𓊉꧂ @Chapter_F0ur • 06 Jun 21:59 CET@JANNETJE3 @ashatenbroeke Een gemiddelde studie kost iets van 2500 per jaar, zeg 3000 met boeken, heeft ze er 15 jaar over gedaan?
Hanta @Hanta47360651 • 06 Jun 21:58 CET@ashatenbroeke Niet overdrijven. De studiebeurs is een heel goedkope lening. Je betaalt terugnaar draagkracht. Wat er wel verkeerd is dat de studielening door hypotheek verstrekkers 1,5 keer het bedrag wordt afgetrokken van het mogelijk te lenen bedrag. Daar moet wat aan gedaan worden.
Henk Groeneveld @hgroeneveld6 • 06 Jun 21:58 CET@ashatenbroeke Heb jij kinderen Asha? Iemand heeft jou dus ooit gedaan. 🤢🤢
Prof dr gebruikjeharsens @Profdrgebruikj1 • 06 Jun 21:56 CETRT @Focusscience1: @ashatenbroeke 'Klap in het gezicht'. Kent het slachtofferisme dan helemaal geen schaamte meer? Studenten in het leenstelsel kregen nog steeds ~ 90% van de werkelijke studiekosten gratis uit belastinggeld, en ze leenden tegen 0% rente. Maar voor de zeikende elite is niets ooit goed genoeg.
Rob @rpwien • 06 Jun 21:47 CET@ashatenbroeke @Focusscience1 Maar hij heeft wel gelijk
Reinoud Heijmeijer @reinoudvhh • 06 Jun 21:43 CET@ashatenbroeke Ze kun je bezig blijven……. Dat geldt voor alle nieuwe maatregelen die oude regels vervangen…..dan wil ik ook wel de graag gemiste kinderopvangtoeslag terug evenals de gemiste verlofdagen…… oh ja, en graag ook hypotheekrenteaftrek….wat een naïviteit..
Beta Beats Alfa @BetaBeatsAlfa • 06 Jun 21:43 CET@ashatenbroeke Wees blij dat er nog iets komt. Stop met klagen
Reinoud Heijmeijer @reinoudvhh • 06 Jun 21:43 CET@ashatenbroeke Maar de basisbeurs was +- 100 euro. 100 x 12 x 4 = 4800 euro. Hoe komt men aan tienduizenden euro’s studieschuld en wat zou de basisbeurs hieraan hebben veranderd?
Guus van den Heuvel @guus_heuvel • 06 Jun 21:35 CET@Focusscience1 @truusjegrover @ashatenbroeke Fijn dat jouw dochter, net als mijn dochters, een vader heeft die financieel kan helpen. Maar denk ook eens aan de pechgeneratie kinderen die dit niet hebben. Vind je niet dat die gecompenseerd moeten worden op niveau basisbeurs zoals die nu weer gaat gelden? Lijkt mij eerlijk!
Jeroen Tas @JeroenTas1 • 06 Jun 21:32 CET@ashatenbroeke En dat in de wetenschap dat de een loodgieter, metselaar, stukadoor enz. nog meer gaat verdienen ook ..
TweetereX @TweetereX • 06 Jun 21:30 CET@ashatenbroeke Dat leenstelsel had nooit afgeschaft moeten worden.
De meesten van die studenten hebben later ern dikbetaalde baan.
@ashatenbroeke Hmm heb alles betaald voor mijn kinderen zodat zij geen schuld opbouwden , krijg daar ook geen compensatie voor.
William Vd Wetering @WilliamWetering • 06 Jun 21:14 CETRT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
carmen 🇬🇾 @grafbanga • 06 Jun 21:14 CET@ashatenbroeke No fucking way dat een man hier minimaal 2x in is klaargekomen! Gadverdamme! 🤮
The Last Hun @thelasthun2 • 06 Jun 21:09 CET@ashatenbroeke Tienduizenden euro’s?? Ben het ermee eens dat €1436,- euro veel te weinig is, maar een universitaire studie kost €2209,- per jaar.
VogeltjeMerel @VogeltjeMerel1 • 06 Jun 21:04 CET@ashatenbroeke Houd toch op zeg!! Ik heb meer als dertig jaar geleden gestudeerd, alles netjes terugbetaald en nooit een cent van de overheid gekregen. Mag ik dan nu ook €1435? Of haal ik dan oude koeien uit de sloot?
ietjea @ietjea1 • 06 Jun 21:04 CET@Repelsteeltje21 @mariekehoogwout @lalalalinder @ashatenbroeke haha daar heb je een punt maar volgens mij is Marieke ook de kwaadste niet
The Un @Theun020 • 06 Jun 21:02 CET@DevikaAkived @SybrenKooistra @ashatenbroeke @trouw @NLRebellion ‘Weinig dapper’ kan nog steeds ‘het dapperste ooit’ zijn…
Jouke Huijzer @JoukeHuijzer • 06 Jun 21:00 CET@ashatenbroeke Er zijn ook studenten die graag alleen maar uit gingen eten, leuke dingen doen en verre "stages" liepen.
Ik ken zo"n meid die hierdoor €60.000,- schuld heeft. Moest zo nodig nasr Australië voor haar stage!
Nederland of Europa vond ze te gewoontjes ... 🤔🤔
@ashatenbroeke Wat minder uitgaan en gaan werken zoals vele generaties voor hen moesten doen of in sommige gevallen geen sabbatical nemen…..er is vaak geld geleend om mee te beleggen want rendement was hoger dan betaalde rente…
Daarbij mag de schuld over véle jaren worden terugbetaald…
RT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
Melanie E. Rijkers @MeRy71 • 06 Jun 20:55 CET@ashatenbroeke Zo zullen er altijd mensen buiten wal en het schip vallen…rondom zwangerschap is het nu ook veel beter dan jaren terug geregeld qua verlof.. het zij zo!
Pien @Pien90035693 • 06 Jun 20:53 CET@ashatenbroeke Eerder op @NPORadio1 gehoord, interview met ‘inclusieve’ studente die €150 collegegeld uiteraard met met slechts €104 stufi kon betalen. Idem zorgverzekering en daarom zat ze in de problematische schulden.
Ga werken trut zeg ik dan!
@moutonyvette2 @ashatenbroeke 12 tot 120 uur per week 🙄.
Ingrid de Pater @23pater • 06 Jun 20:48 CET@ashatenbroeke Hoeveel asielzoekers wonen er in jouw buurt? Of houdt je weg?
roland arthur @rolandarthur5 • 06 Jun 20:46 CET@HelmSuzan @ashatenbroeke Jaa, maar dat was toen heh! Toen er nog ECHT gestudeerd werd! Tegenwoordig heb je dat niet meer met die jongelui
Nemo @Nemo630182 • 06 Jun 20:41 CET@truusjegrover @Focusscience1 @ashatenbroeke En wel een iPhone van 1400€ kopen
Ron @BatavierRon • 06 Jun 20:40 CET@ashatenbroeke Waarom geen vak gekozen zoals timmervrouw waar weinig kosten aan verbonden zijn? Waarom studieschuld aangaan als je hogere studies aanvat?
JerryRenders @JerryRenders • 06 Jun 20:35 CET@Focusscience1 @ashatenbroeke @boomerbrieven doen jullie ook aan boomertweets?
Marc @oraclekun • 06 Jun 20:34 CET@RoeliendenOuden @mariekehoogwout @lalalalinder @ashatenbroeke @Riley_Gaines_ Er zijn meer sportsters die zich uitspreken in de VS, maar dat komt hier nergens in het nieuws. Staat wel op incidentenlijst van Voorzij.
Renee Kirkenier @ReneeKirkenier • 06 Jun 20:33 CET@ashatenbroeke Als jezelf wat minder had gevreten, was het totaal geen issue voor je. Had je het makkelijk kunnen betalen
Geert @GertSandeman • 06 Jun 20:19 CET@ashatenbroeke Tsja. Zo gaat dat. Compensatie voor gescheurde nagel of erger. Nooit doen. Nooit. Als start eerst box3 compensatie. Weten in elk geval dat dat diefstal is.
Edwin Visser @drsEBV • 06 Jun 20:19 CET@mariekehoogwout @lalalalinder @ashatenbroeke Bizar dat je geblockt bent door mensen die vooraan in het publieke debat staan. Waarom niet op z’n Nederlands in gesprek gaan?!
Shari v.d. Hout @Shari_vdH • 06 Jun 20:15 CETRT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
Saskia van der Toorn 🧙♀️ @Saskiaja01 • 06 Jun 20:15 CET@JANNETJE3 @lunakoops @ashatenbroeke Ik denk dat zij je op weg kunnen helpen daarmee: https://t.co/3v8HZ7tkmL
Ragna Post @Ragnapost • 06 Jun 20:13 CETRT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
BorisMinnaert @BorisMinnaert • 06 Jun 20:13 CET@ashatenbroeke Inderdaad, ze hebben minstens recht, op de gemiste basisbeurs voor de duur van hun studie.
Toos Minkhorst @CGM_60 • 06 Jun 20:08 CET@SybrenKooistra @ashatenbroeke @trouw @NLRebellion Waarbij ZPIR ook nog weer lekker bevestigd wordt als “radicalen” die “mainstream” werden. Dat is gewoon onzin.
Devika @DevikaAkived • 06 Jun 20:05 CET@SybrenKooistra @ashatenbroeke @trouw @NLRebellion Waarbij ZPIR ook nog weer lekker bevestigd wordt als “radicalen”.
Devika @DevikaAkived • 06 Jun 20:04 CET@SybrenKooistra @ashatenbroeke @trouw @NLRebellion Huh. Ik vind hier weinig dappers aan. Is toch een vrij matige en pragmatische middle of the road take .
Devika @DevikaAkived • 06 Jun 20:04 CET@ashatenbroeke Dat wordt dan toch ff de buikriem aanhalen. https://t.co/3HofKpKEN5
The Realist @AlexRealist • 06 Jun 20:02 CETRT @SybrenKooistra: Dit is het meest dappere hoofdredactionele commentaar dat ik ooit in een krant heb gelezen. https://t.co/4pm0nvJEZ1 https://t.co/ZZj3NxcOys
Asha ten Broeke @ashatenbroeke • 06 Jun 19:59 CET@ashatenbroeke Dat klopt, maar gezien de hoogte van de nieuwe basisbeurs is dat toch al gauw een jaar beurs. M.a.w. die beurs stelt ook niets voor...
Kilian Hekhuis 🦠 @kilianhekhuis • 06 Jun 19:56 CET@Focusscience1 @ashatenbroeke Jij denkt "over stikstof hen ik nu genoeg onzin uitgebraakt, nu ga ik me eens met een ander onderwerp bemoeien"??
Kilian Hekhuis 🦠 @kilianhekhuis • 06 Jun 19:55 CET@ashatenbroeke @macharoesink Er is een reden dat ik het niet erg vond dat mijn zoon vorig jaar in H4 bleef zitten.
wskamphuis @wskamphuis • 06 Jun 19:51 CETRT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
wskamphuis @wskamphuis • 06 Jun 19:51 CETRT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
Joost Brinkman @joostbrinkman • 06 Jun 19:47 CET@ashatenbroeke Zeik niet zo. Ik heb gestudeerd in de tijd dat er nog wel normale studiefinanciering was. Had uitwonende en maximaal aanvullende beurs. Mijn vrouw (die ook studeerde) en ik begonnen ons huurhuisje met 28000 gulden schuld! Allemaal netjes afgelost tot het laatste duppie. Werken!!!
Ghost Post @GhostPost17 • 06 Jun 19:46 CETRT @Focusscience1: @ashatenbroeke 'Klap in het gezicht'. Kent het slachtofferisme dan helemaal geen schaamte meer? Studenten in het leenstelsel kregen nog steeds ~ 90% van de werkelijke studiekosten gratis uit belastinggeld, en ze leenden tegen 0% rente. Maar voor de zeikende elite is niets ooit goed genoeg.
Henk van der Riet @Henk2010 • 06 Jun 19:45 CET@ashatenbroeke Je kan nu eenmaal eerdere besluiten niet altijd compenseren.
Boos worden op GroenLinks
@mariekehoogwout @lalalalinder @ashatenbroeke U moet ook niet de illusie hebben dat die dames openstaan voor discussie. Zijn op alle vlakken radicaal. Zij nemen h standpunt in van hun groep en wijken daar niet van af.
Emma🇺🇦 @CsEmma1503 • 06 Jun 19:34 CETRT @ashatenbroeke: Ik ben natuurlijk blij voor m’n tienerdochters, maar wacht even: “mensen die tijdens het leenstelsel hebben gestudeerd, krijgen als gebaar een tegemoetkoming van 1436 euro”? Dat is gewoon een klap in het gezicht als je met tienduizenden euro’s aan studieschuld zit. https://t.co/wT0aT1pnQE
BasCB @Logist_BCB • 06 Jun 19:26 CET