@Sanspareille Okay! Genoeg billenkoek. De regio’s zijn allemaal geweldig en moeten meer geld. Eens. Hoe gaat het verder met je?
Tino Wallaart @Tino_Wallaart • 04 Mar 13:24 CET@Sanspareille Al dat gedweep met die regio’s vind ik stom. Maar schuldig aan onnozele smaak en voor goede hygiëne met liefde verwijderd. Groetjes!
Tino Wallaart @Tino_Wallaart • 04 Mar 13:17 CET@Sanspareille @NolvanGerven @KleijneKarel @SuccubusLena antiracistisch*
* muv joden dan, want die kan je nog steeds discrimineren anno 2020 kennelijk
@Sanspareille @Veldhorst__W @hugohooijkaas @ReneDamkot Alleen levert art. 140 WvS bijna nooit wat anders op dan vrijspraak. Het punt waar het om draait is namelijk de voorbereiding en het beraard.
Zelfs de krakers van WNC zijn op dat punt vrijgesproken in hoger beroep.
@JokeBruis38 @Sanspareille Dat helpt niet, die stemmen tellen gewoon mee. Dus laat ze maar leven ...
Leo Lewin @leolewin • 03 Mar 23:50 CET@Sanspareille @ZaireKrieger En wat is er mis met "zwarte piet?
Mark Lammers @lammers_mark • 03 Mar 23:01 CET@Sanspareille @wierdduk OK, daar had ik nog niet aan gedacht.
Daniel Hake @danielhake • 03 Mar 22:44 CETRT @RoosjeXS: @Sanspareille Je leert wensen lezen, en die geef je terug
PJ @Politicals122 • 03 Mar 22:16 CET@Sanspareille @zeppoos @amar_yvo Dat hé vind ik het meest irritant.
Wereldburger 🏳️ @AfghanNL • 03 Mar 22:00 CET@michielri @Sanspareille Die niet doorhad dat hij daardoor een typetje uit de Koot-en-Bie-stal werd.
Frits프리츠Vaxtoons @FritsCartoons • 03 Mar 21:38 CET@Sanspareille Je leert wensen lezen, en die geef je terug
Roos Schippers @RoosjeXS • 03 Mar 21:35 CET@Sanspareille @JokeBruis38 @leolewin Het verstand komt met de jaren, maar er zijn sommigen waar dat niet wil lukken.
Wouter Lammers @WouterLammers1 • 03 Mar 20:13 CET@Sanspareille @hesterzitvast @jamsroob Hoi Nattasja, ik zie nu alle berigten. Je bent de enigste die negatiev is. Kan ik iets voor je doen om je bly te maken. Zou je zin hebbe om een avont lekker paasijtjes te komen eten bij my en dan dan drinken we lekker groene fernandes. Leuk ?
Bert Slingerbeer @BertSlingerbeer • 03 Mar 19:54 CET@Sanspareille @herbertkuiling Zeker wel. Echt bijzonder essentieel...
Nnof Yourbussiness @Siigii • 03 Mar 18:34 CET@Sanspareille Dat ook, het ontwikkelen van psychologische inzichten, al dan niet van de koude grond, is zeker handige beroepsvaardigheid. In te zetten ook bij het kaartleggen en het staren in een glazen bol.
Roos Schippers @RoosjeXS • 03 Mar 18:30 CET@Sanspareille Dat ben ik wel van plan. Maar iedereen kan doodgaan, ongeacht de leeftijd. Van alle 70+'ers die per post stemmen zullen er bijna zeker enkele vóór 17 maart sterven.
Leo Lewin @leolewin • 03 Mar 18:06 CET@LMol82 @Sanspareille Bert zou wel eens boegbeeld kunnen worden! Mascotte!
Hester Zitvast @hesterzitvast • 03 Mar 17:29 CET@Sanspareille @zeppoos @amar_yvo ...wat nog 10.000 keer erger is in het Engels
Küün @KuunWiir • 03 Mar 17:09 CET@Sanspareille @Marilu90853740 @Gerhardhormann En 18 boeken!
Herbert Kuiling #FBPE 🇳🇱🇪🇺 #ikDoeWelMee @herbertkuiling • 03 Mar 15:08 CET@Sanspareille @hesterzitvast Bizar ja. Jeetje ben zelf een dyslect en heb een broer en zoon met dyslexie maar zelfs wij kunnen hier smakelijk om lachen. Dit heeft niets te maken met mensen te vernederen maar alles met het opbouwen van een karakter. Super gedaan Bert Slingerbeer
Lisette Mol @LMol82 • 03 Mar 15:07 CET@Sanspareille @EinsteinBarbie @ItersonKoen Eens én herkenbaar! Maar dit is wél een wat ander verhaal...
Henk Bakboord @HenkBakboord • 03 Mar 14:31 CET@Sanspareille @wierdduk Klopt. In het zorghuis krijg je als je geluk hebt een tankje zuurstof.
ira @IraZarafa • 03 Mar 14:09 CET@Sanspareille @hesterzitvast @jamsroob Weet je wat suffe tijdverspilling is....reageren op tweets die je niet interessant vind. Zoek een hobby, ga puzzelen ofzo! Klim in een boom, of trek even een lekker flesje wijn open, of twee. En laat anderen hier lekker lol om hebben!
Francis @FrancisV78 • 03 Mar 13:47 CET@Sanspareille @wierdduk In Amerika is dit ook al lang en breed onderzocht en beschreven: banen waarbij je niet thuis kan werken, vleesfabrieken, en vervoer in busjes naar afgelegen Amazon-loodsen etc.
ira @IraZarafa • 03 Mar 13:35 CET@DarkMoo77506708 @Sanspareille ️ Fijn je reactie. Ik ken m’n broer als geen ander en die neemt hier helemaal niemand mee in de zeik. Sterker nog: taaltechnisch is ie zelf de sterkste ook niet; hij zal daar niemand de maat in nemen.
Hester Zitvast @hesterzitvast • 03 Mar 13:33 CET@Sanspareille @ReneDamkot ah kijk, dat wist ik dan weer niet thanks.
WijZeggen @WijZeggen • 03 Mar 13:16 CET@Sanspareille Nu verwar je prestatie weer met privilege. Zo kunnen we bezig blijven.
Gerhard Hormann @Gerhardhormann • 03 Mar 12:45 CET@Sanspareille Dit was nog voordat straight edge bedacht werd. In 1977. Dus echt in het begin.
Gerhard Hormann @Gerhardhormann • 03 Mar 12:39 CET@Sanspareille Het is een voorbeeld uit mijn eigen leven. Ik ben die man en altijd zo gebleven.
Bijna een gedicht.
@petersiebelt @JoostNiemoller Nee, het is anders. Juist de open mensen met goede intenties zijn een makkelijke prooi. @Sanspareille is een slachtoffer van indoctrinatie en hersenspoeling. En gelooft nu in rassenleer. Het is bovenal tragisch.
Reality Czar ️rend-Jan🤡🌍 @kromst • 03 Mar 12:34 CET@Sanspareille Je verwart privilege met het weerstaan van groepsdruk. Je niets aantrekken van andere mensen is dit: als punkrocker chocomel drinken bij het uitgaan en vriendelijk bedanken voor drugs.
Gerhard Hormann @Gerhardhormann • 03 Mar 12:19 CET@Sanspareille @mariekehoogwout Ja jammer dat er één anecdote is van een ''slechte'' vertaling, en dat jij dat gelijk koppelt aan de huidskleur van de vertaler. Als een of andere KKK idioot.
Natasha, besef je zelf niet hoe ongelofelijk racistisch dit allemaal is?
@Sanspareille @harriecornelis1 Welke cultuur, Natasha. Wat hebben zwarte mensen in Nederland te maken met Afro-Amerikanen? Er is geen ''zwarte'' cultuur. Het is de kleur van hun huid.
Zwarte mensen in Nederland hebben de Nederlandse cultuur. Of een andere Westerse subcultuur, als Antilliaans of Surinaams.
@Sanspareille @jamsroob Vrouw, dat doe ik niet. Ik verbaas me er alleen over dat je het blijkbaar nodig vindt zo zuur te reageren op iets dat je ook kunt negeren. Blokkeer me. Mute me. Ga iets anders doen. Wat je nu doet is negativiteit verspreiden en dat vind ik zowel triest als onbegrijpelijk.
Hester Zitvast @hesterzitvast • 03 Mar 11:44 CET@Sanspareille Ja echt ontzettend flauw. Niet te doen zo flauw. Het hoeft je humor niet te zijn; reageer dan gewoon lekker niet. Hij heeft een overduidelijke karikatuur neergezet waar 99,9% van de reageerders hier om moet lachen. Neem nog een slok azijn.
Hester Zitvast @hesterzitvast • 03 Mar 11:38 CET@Sanspareille @hesterzitvast Wat zuur deze reactie. Jammer.
Theo van de Sande @Theovandesande • 03 Mar 11:38 CET@Sanspareille @hesterzitvast Jij bent sowieso mega leuk op feestjes..
Joost van Dijk @JoostvDijk • 03 Mar 11:37 CET@Sanspareille @amar_yvo Wel de neus iets te dicht bij de zoom meeting camera houden
Zeppo @zeppoos • 03 Mar 11:34 CET@Sanspareille @amar_yvo Die had ik vandaag. En dan ook van die monologen van tien minuten. Wat denk je zelf Piet?
Zeppo @zeppoos • 03 Mar 11:32 CET@Sanspareille @MaxiHolt @rubenmooijman @destandaard Dat wordt dan wel weer opgemerkt door een wit, onverzorgd Oostblok type 🤔
Freya @GewoonFreya • 03 Mar 11:31 CET@Sanspareille @jamsroob Huh? Wat is jouw probleem, Natasha? Een volstrekt gebrek aan humor?
Hester Zitvast @hesterzitvast • 03 Mar 11:30 CET@Sanspareille @EinsteinBarbie @ItersonKoen Ze had ook voor 'nee-zeggen' kunnen kiezen.
Maar dat heeft ze niet gedaan...
@fioempie @Sanspareille Woordeel niet, opdat gij niet bewoordeeld wordt.
Frits프리츠Vaxtoons @FritsCartoons • 03 Mar 07:58 CET@Sanspareille @WillemLeeuwen @20peregrino13 @VoltNederland Bedankt voor je steun Natasha!
#ikstemVolt hoewel ik mag niet want ik ben Frans .
@Sanspareille @claar51 Een soort Sywert dus.
Herbert Kuiling #FBPE 🇳🇱🇪🇺 #ikDoeWelMee @herbertkuiling • 02 Mar 23:38 CET@Sanspareille @20peregrino13 @WillemLeeuwen @VoltNederland In Duitsland hebben we ook onze problemen met deze Volt-positie. In D is de uitgang beslist. #But! Dat is het bijzondere aan een partij die in heel Europa is opgericht. we moeten ook het Franse of Nederlandse perspectief overnemen.
Kai Kotzian 🇪🇺 @kai_kotzian • 02 Mar 23:08 CET@Sanspareille @20peregrino13 @VoltNederland Ik zou graag eens op iets anders dan de gevestigde orde willen stemmen.
Willem @WillemLeeuwen • 02 Mar 18:43 CET@Sanspareille @amar_yvo @EllenNGNG Ik wel en die vind ik ook eng. Het enge zit 'm in het beschilderde gezicht.
Coot van Doesburgh @cootdoes • 02 Mar 16:02 CET@Sanspareille @TammoKorhorn @erikpostx Waarin en met wat voor gevolg?
Annelies Toxopeus @AppTox • 02 Mar 15:35 CET@PlakkiePlak @gijsnus @Sanspareille @groenlinks Ik kan me totaal niet vinden in jouw karakterisering van CRT. Niets wat ik binnen CRT heb gelezen heeft de teneur die jij het hier toedicht.
Verder is het niet dat je antwoorden "me niet aanstaan." Ik ben het gewoon niet eens met hoe jij systemisch racisme defineert.
@PlakkiePlak @gijsnus @Sanspareille @groenlinks Er is nog zat. Maar je kiest waar je op antwoordt. Geen probleem, maar zoals gisteravond al gezegd: jij zit (ook) niet op een open manier in deze discussie. Twitter werkt gewoon niet voor dit soort gesprekken.
RikSpanjers @RikSpanjers • 02 Mar 12:14 CET@PlakkiePlak @gijsnus @Sanspareille @groenlinks Het is niet alleen wetgeving.
RikSpanjers @RikSpanjers • 02 Mar 11:13 CET@SaschaJanssen @Sanspareille Opvallend en kenmerkend voor deze groep ter Rechterzijde
Zeker de helft zijn extremisten ( die noem jij ook )
Het is bovendien onbegrijpelijk dat de top van een partij die democratisch mee wil doen niet in de 1e plaats dergelijke uitwassen voorkomt.
Het wordt nooit wat met #fvd
@gijsnus @PlakkiePlak @Sanspareille @groenlinks Etniciteit is niet hetzelfde als nationaliteit, maar in deze situatie vielen ze vreemd genoeg wel heel erg vaak samen. Hier maakt het onderzoek gebruik van virtualiteit van het concept van het concept ras, dat enkel historisch te begrijpen is in relatie tot de natiestaat.
RikSpanjers @RikSpanjers • 02 Mar 08:04 CET@gijsnus @PlakkiePlak @Sanspareille @groenlinks En wat is volgens u precies het verschil tussen institutionele discriminatie en racisme waar de argumentatie van dit onderzoek op rust?
RikSpanjers @RikSpanjers • 02 Mar 07:49 CET@gijsnus @PlakkiePlak @Sanspareille @groenlinks Ik hecht inderdaad waarde aan onderzoek, maar dat betekent niet dat onderzoek sluitend is. In mijn optiek slaat dat onderzoel hierin de plank mis, maar mijn ideeen over op welke manieer racisme structureel kan zijn verschilt van die van jullie.
RikSpanjers @RikSpanjers • 02 Mar 07:28 CET@gijsnus @PlakkiePlak @Sanspareille @groenlinks 1,- Ik verander mijn mening behoorlijk vaak. Dat was weer een aanname. U voelt in deze niet bewegelijker dan ik.
2,- Structureel racisme begint niet pas met Jim Crow. Ook culturele representatie valt hieronder (https://t.co/FJeBGE6oaX)
@PlakkiePlak @Sanspareille @gijsnus @groenlinks Zelden zo'n lijst van aannames van iemand die een ander beschuldigd van aannames gezien. Natuurlijk weet ik niet wie jij bent. Was dat mijn verantwoordelijkheid dan?
RikSpanjers @RikSpanjers • 01 Mar 22:23 CET@PlakkiePlak @Sanspareille @gijsnus @groenlinks Ik weet overigens bij zeker dat u enkel over CRT hebt gelezen, maar nooit CRT zelf.
RikSpanjers @RikSpanjers • 01 Mar 20:03 CET@PlakkiePlak @Sanspareille @gijsnus @groenlinks En die tweespalt en onmin was er al, jij zag het enkel niet. Knap staaltje blame the messenger.
RikSpanjers @RikSpanjers • 01 Mar 20:02 CET@PlakkiePlak @Sanspareille @gijsnus @groenlinks "U heeft niet het flauwste benul..." is een toekomstvoorspelling.
RikSpanjers @RikSpanjers • 01 Mar 20:01 CET@PlakkiePlak @Sanspareille @gijsnus @groenlinks Ik weet in ieder geval beter dan de toekomst te voorspellen. Verder dan dat ga ik niet.
RikSpanjers @RikSpanjers • 01 Mar 18:12 CET@PlakkiePlak @Sanspareille @gijsnus @groenlinks Verlichtingsideologen die de toekomst met waarheidsclaim voorspellen. Wat kan er mis gaan?
RikSpanjers @RikSpanjers • 01 Mar 17:48 CET@Sanspareille @HenkSteenmans @Veldhorst__W Ik ging er vroeger zelfs op vakantie...... (Sint Maartenszee).
Maar volgens mij is/was Petten wel redelijk essentieel voor bepaalde isotopen.
@Sanspareille @volkskrant Prachtig. Wat meer relativeren, zouden meer mensen moeten doen.
Lidwien Smit @LidwienSmit • 01 Mar 12:19 CET@Sanspareille @HenkSteenmans @Veldhorst__W Voor stroomvoorziening een hele kleine, hij wordt gebruikt voor het maken van radioactieve isotopen in de medische wereld.
Herbert Kuiling #FBPE 🇳🇱🇪🇺 #ikDoeWelMee @herbertkuiling • 01 Mar 12:12 CET@Sanspareille Dito; op meerdere politici heb ik hier kritiek geuit, zoals op Dekker, Asscher of Wiebes wat stelde. Nul trollen dan. Zodra je over FvD of PVV tweet: trollen en hackpogingen op je accounts plus nieuwsbrieven PVV en FvD in je mailbox. Standaard intimidatie.
Sascha Janssen @SaschaJanssen • 01 Mar 11:50 CET@Sanspareille @herbertkuiling @Veldhorst__W Wat betreft het tijdsbeslag van een MER: ik zag gisteren een bruikbare suggestie: plan de kerncentrale op een plek met groot draagvlak, bijv. Bloemendaal, Blaricum, Laren.
(ik ben tegen plaatsing kerncentrales)
@Sanspareille @ZaireKrieger Ergens begrijpelijk. Dat is minder saai dan Wilders' gezeur.
Rabia @rabiababyyeah • 01 Mar 08:05 CET@Sanspareille @ZaireKrieger Nou hij kreeg toch gelukkig een vette veeg uit de pan van Kaag
Madelon Mulder @THUISactiviteit • 01 Mar 00:29 CET@Sanspareille Ja, klopt. Maar deze vertaling is niet controversieel, evenmin als de autobiografie van Michelle Obama en het werk van Colson Whitehead, omdat het "gewone" vertalingen betreft, geen bijzonder project waarbij een beroemde dichter aan de slag gaat met het werk van een ander.
Julius Koetsier @JuliusKoetsier • 28 Feb 18:01 CET@Sanspareille Tja, zou. Dat is hypothetische controverse.
Julius Koetsier @JuliusKoetsier • 28 Feb 16:06 CET@Sanspareille @lalalalinder Daar heb je gelijk in, wellicht is het vooral een issue geworden omdat de uitgever zo groots heeft uitgepakt met wie de vertaler was. Normaliter inderdaad weet je eigenlijk niet eens wie de vertaling voor zijn rekening neemt.
Matthijs Leendertse @mattinamsterdam • 28 Feb 12:28 CET@Sanspareille @lalalalinder Met een vertaling van Gorman kun je jezelf aardig in de kijker spelen. Bovendien is het een vorm van erkenning van je kwaliteit vanuit de uitgeverij, die aandacht telt ook. En het betekent simpelweg inkomsten. Allemaal legitieme zaken. Zie https://t.co/Q4NLvRjF6u
Ruben Altena @RubenAltena • 28 Feb 11:33 CET