@LawPension @Metssr Welke VVD'er doet dat niet?
Ze worden er speciaal op geselecteerd 🫣
RT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Albert Dekker @albertdekker2 • 28 Jan 17:52 CETRT @LawPension: 3x een andere lezing over de bewuste notitie die achtergehouden zou zijn. Tja, da's niet zohandig...
https://t.co/p1ztrGBqWE
Maarten van Rossem: Amerikaanse toestanden bij DSM
https://t.co/Hp85MMsumf
@MvRooijen @RiaOomenRuijten @LawPension @carolaschouten @DNB_NL Daarnaast heeft DNB zitten t pitten met " beleid Rente afdekking" ! derivaten/swaps etc? Moest dat zo ?
nu Op Tot. PensioenVermogen v Pensioenfondsen v ca € 1.500 Miljard.n Verlies RenteDekking v ca 20% = € 300 Miljard
Abject & Absurd!had dit niet Voorkomen kunnen worden
@MvRooijen @RiaOomenRuijten
@LawPension
@carolaschouten
@DNB_NL
Helemaal mee eens , Martin.
Hoe kan t zijn dat t Grootste EUland /Duitsland , n Rekenrente hanteert v 3,2% ! En Ned. 1,2% ?
Daarnaast hanteren w was Tijdelijk bedoeld : beleidsdekkingsgraad!
RT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
winny dijkstra @winnydijkstra • 28 Jan 15:44 CET@LawPension Eens. Op pensioenfondsen en hen uitvoeringsorganisaties - inclusief vermogensbeheerders - moet de Wet Normering Topinkomens publieke sector van kracht worden.
Gerard Bosman @BosmanGerard • 28 Jan 14:59 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Albert Dekker @albertdekker2 • 28 Jan 14:58 CETRT @RJWillemsen1: @LawPension Nou niet bij Aegon had mijn pensioen bij ABP na privatisering bij Aegon gevolg ipv redelijke indexatie nu pak m beet 10% er in januari 2023 er eur 2 per maand bij. schandalig, asociaal na 15 jaar niet indexeren laat staan compenseren. Aegon moet zich kapot schamen.
R.J. Willemsen @RJWillemsen1 • 28 Jan 14:48 CET@LawPension Nou niet bij Aegon had mijn pensioen bij ABP na privatisering bij Aegon gevolg ipv redelijke indexatie nu pak m beet 10% er in januari 2023 er eur 2 per maand bij. schandalig, asociaal na 15 jaar niet indexeren laat staan compenseren. Aegon moet zich kapot schamen.
R.J. Willemsen @RJWillemsen1 • 28 Jan 14:48 CETRT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
André van Loon @TheLoonranger • 28 Jan 14:31 CETRT @LawPension: “Sorry. De pagina die u zoekt, is niet meer beschikbaar”
De enig juiste reactie https://t.co/W2EVpHVlap
RT @LawPension: Een en andere roept wederom de vraag naar het pensioen toezicht door de toezichthouders en het interne toezicht. Maar goed, dat roep ik al 10 jaar of zo @ajboekestijn https://t.co/LCmJgNzBtn
Jan Stroop @jan_stroop • 28 Jan 14:17 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Cees Broek @Borukusan • 28 Jan 14:14 CETRT @LawPension: “Sorry. De pagina die u zoekt, is niet meer beschikbaar”
De enig juiste reactie https://t.co/W2EVpHVlap
RT @LawPension: “Sorry. De pagina die u zoekt, is niet meer beschikbaar”
De enig juiste reactie https://t.co/W2EVpHVlap
“Sorry. De pagina die u zoekt, is niet meer beschikbaar”
De enig juiste reactie https://t.co/W2EVpHVlap
RT @RonBruining: @LawPension Toeval bestaat niet nú zit dezelfde #EdithSchippers wéér in de 1eK vóór de verdere behandeling van de
#NieuwePensioenWet om "haar werk sloopwerk "(zie DSM) af te ronden!
RT @LawPension: Voor alle politici: kamervragen over DSM is zinloos.
Floris @pensioenjaren • 28 Jan 13:35 CET@LawPension Ik vind de huisvesting van die pensioenfondsen ook altijd wat overdreven.
𝚌𝚎𝚎𝚜 𝚠𝚒𝚎𝚍𝚎𝚛𝚑𝚘𝚕𝚍𝚝 @CeesWiederholdt • 28 Jan 13:21 CETRT @LawPension: 3x een andere lezing over de bewuste notitie die achtergehouden zou zijn. Tja, da's niet zohandig...
https://t.co/p1ztrGBqWE
RT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Arnold (Parler: @Face0001) @face075 • 28 Jan 13:02 CET@LawPension Past ze mooi in het rijtje van liegende en bedriegende VVD-ers.
Menno @MOegstgeest • 28 Jan 13:02 CETRT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Nelliejs50 @Nelliejs501 • 28 Jan 12:43 CETRT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
roelof zantema @ZantemaRoelof • 28 Jan 12:42 CETRT @LawPension: Misschien, heel misschien, nadert de tijd dat 'sociale partners' beschikken over pensioengeld - het einde?
De OntZorger3 @DeOntzorger3 • 28 Jan 12:41 CET@LawPension Probleem van veel bedrijfspensioenfondsen waarbij de directieleden van de werkgevers denken dat het hun geld is. Die storting is echter uitgesteld loon van de werknemers die dat na hun pensionering ontvangen. Een werkgever mag daar niet meer over beschikken. Geen dubbele petten
ericvangerven @eric27vangerven • 28 Jan 12:28 CETRT @LawPension: 3x een andere lezing over de bewuste notitie die achtergehouden zou zijn. Tja, da's niet zohandig...
https://t.co/p1ztrGBqWE
@LawPension Toeval bestaat niet nú zit dezelfde #EdithSchippers wéér in de 1eK vóór de verdere behandeling van de
#NieuwePensioenWet om "haar werk sloopwerk "(zie DSM) af te ronden!
RT @LawPension: 3x een andere lezing over de bewuste notitie die achtergehouden zou zijn. Tja, da's niet zohandig...
https://t.co/p1ztrGBqWE
RT @LawPension: Voor alle politici: kamervragen over DSM is zinloos.
Dominic1950 @Dominic19502 • 28 Jan 11:47 CETRT @LawPension: Het ligt iets anders. Volgende week mijn opinie @ewmagazinenl https://t.co/ZzzNEgX1eI
R.J. Willemsen @RJWillemsen1 • 28 Jan 11:45 CETRT @LawPension: Het ligt iets anders. Volgende week mijn opinie @ewmagazinenl https://t.co/ZzzNEgX1eI
Willem Beuker @beukerwillem • 28 Jan 11:45 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Jos Brouwers @JosBrouwers9 • 28 Jan 11:42 CETRT @RenaNetjes: @LawPension Ik neem aan dat ik, en andere zelfstandigen met mij, die zakelijk onroerend goed hebben bijvoorbeeld als prima pensioenvoorziening, worden beschouwd als "niets geregeld"? Terwijl ik het - denk ik - beter geregeld heb dan via een pensioenfonds.
https://t.co/1Dq5zdILUX
RT @LawPension: Gaan we wel naar een “persoonlijk potje”? Sluit het stelsel wel aan bij de arbeidsmarkt? Houden we wel rekening met de nieuwe manier van werken en de ZZP-ers?
Lees mijn opinie eens! https://t.co/hWErheMMBb
RT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
R.J. Willemsen @RJWillemsen1 • 28 Jan 11:28 CETRT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Hans @woonveiligheid • 28 Jan 11:27 CETRT @LawPension: Een en andere roept wederom de vraag naar het pensioen toezicht door de toezichthouders en het interne toezicht. Maar goed, dat roep ik al 10 jaar of zo @ajboekestijn https://t.co/LCmJgNzBtn
Hans @woonveiligheid • 28 Jan 11:22 CET@LawPension @realisme67 Wederom walgelijk simpel populisme van sp: gokpensioen, casinopensioen, pensioengraaiers etc. Wees serieus en benoem gewoon max de Balkenende-norm en dat je niet begrijp dat casino werkelijk niets met pensioenbeleggingen te maken heeft. Alleen voor electoraal gewin.
Gerard vd Toolen @GTORpensioenadv • 28 Jan 11:19 CETRT @LawPension: Voor alle politici: kamervragen over DSM is zinloos.
Nederlandse bond voor pensioenbelangen @bond_voor • 28 Jan 11:13 CET@robert_ilbrink Ik schrijf toch ook: maar niet voor een pensioenfonds?
Hans van Meerten @LawPension • 28 Jan 11:13 CET@robert_ilbrink @LawPension Pensioenfonds leiden lijkt mij, met 30 jaar ervaring in groepspensioenen, toch best een grote klus:actuarieel, juridisch, beleggen, lange termijnen, aansturen processen, automatisering….. maar helemaal eens dat de Balkenende-norm zou moeten gelden. Niet moeilijke dat premier
Gerard vd Toolen @GTORpensioenadv • 28 Jan 11:06 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Joanna @anyakoek • 28 Jan 10:57 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Hans Vlak @HansieBoZ55 • 28 Jan 10:47 CETRT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Nimue @Nimueniem • 28 Jan 10:45 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Coffee Patch @CoffeePatch • 28 Jan 10:45 CET@LawPension Graag! Het is bizar dat de vakbond in de beleggingscommissie zit en met een rode stift de beleggingen van de week aanvinkt. Geen grap. Gewoon lekker indexfondsen, goedkoop inrichten. Centjes voor de mensen en niet voor allerlei pensioenbaasjes en schaduwpolitici.
Diederik Dorst @DiederikDorst • 28 Jan 10:44 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Grietje Sok 🚜🏗️ @VerkerkSok • 28 Jan 10:43 CETHier stellen we een onderzoek in https://t.co/FJ1jrCNamM
Hans van Meerten @LawPension • 28 Jan 10:34 CET@LawPension @AngelusMerula @2eKamertweets @EersteKamer @Pensioensector @carolaschouten @AutoriteitFM @DNB_NL @DSMNederland
@abpnieuws
Overigens uit de Jaarverslagen vd Pensioenfondsen blijkt toch transacties /Stortingen en Opnamen van DSM aan Pensioenfonds DSM.en of t wel kon uit de toenmalige " pensioenregels"
RT @RenaNetjes: @LawPension Dank! Op 1 na hebben mijn mede ZZP-vriendinnen in Nederland het ook zo geregeld namelijk. En dat zullen er veel meer zijn. Juist zo geregeld omdat we pensioen/vermogen in eigen handen willen hebben/houden. Voor mij was dat een van de redenen om zelfstandige te worden op m'n 26e.
Hans van Meerten @LawPension • 28 Jan 10:32 CET@LawPension @AngelusMerula @2eKamertweets
@EersteKamer
@Pensioensector
@carolaschouten
@AutoriteitFM
@DNB_NL
Moet de Regering Antwoord geven uit mogelijk " graaien" uit de DSM Pensioenpot ?
Dat doet toch de " PensioenToezichtHouder"
Destijds werd er ook n Greep gedaan door de Overheid id ABP pot?
@LawPension Ze is niet goed genoeg om een bedrijf te leiden maar wel om neder verder te verkloten
john sissing @lovebirdlove • 28 Jan 10:19 CET@RenaNetjes @LawPension en hoe gaat het dan nu met de nieuwe belasting box 3 regel? iedereen moet nu extra voor zichzelf pensioen gaan regelen.
Flower1173 @Flower11731 • 28 Jan 10:17 CET@RenaNetjes Zeker. Dat kan ook een structurele oplossing zijn. Die kant gaat de WTP echter niet op.
Hans van Meerten @LawPension • 28 Jan 10:14 CETRT @RenaNetjes: @LawPension Ik neem aan dat ik, en andere zelfstandigen met mij, die zakelijk onroerend goed hebben bijvoorbeeld als prima pensioenvoorziening, worden beschouwd als "niets geregeld"? Terwijl ik het - denk ik - beter geregeld heb dan via een pensioenfonds.
https://t.co/1Dq5zdILUX
RT @Wftproof: @MvRooijen @LawPension Het gebeurt niet stiekem dat Nederland Transferunie in wordt gezogen. De volksvertegenwoordigers letten alleen niet (goed) op. Nederland decentraliseert (het is niet voor niets dat gekozen burgemeester in 2007 niet werd doorgevoerd) en ontdemocratiseert.
2/ https://t.co/DyBfoIJ3qc
RT @LawPension: Een en andere roept wederom de vraag naar het pensioen toezicht door de toezichthouders en het interne toezicht. Maar goed, dat roep ik al 10 jaar of zo @ajboekestijn https://t.co/LCmJgNzBtn
M. Hazenberg @hazenberg_m • 28 Jan 10:07 CET@LawPension Ik neem aan dat ik, en andere zelfstandigen met mij, die zakelijk onroerend goed hebben bijvoorbeeld als prima pensioenvoorziening, worden beschouwd als "niets geregeld"? Terwijl ik het - denk ik - beter geregeld heb dan via een pensioenfonds.
https://t.co/1Dq5zdILUX
RT @LawPension: Voor alle politici: kamervragen over DSM is zinloos.
Dianne @Dianne18765980 • 28 Jan 10:05 CET@LawPension Een beetje laat door drukte maar hierover heeft deze zelfstandige een vraag:
"Ook is er geen structurele oplossing voor de grote groep zelfstandigen (de zzp’ers) die veelal geen pensioen hebben. Dit zijn er inmiddels meer dan 1 miljoen."
RT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Robert Zieltjens @RobertZieltjens • 28 Jan 09:58 CETRT @LawPension: Wrijven in vlek werkt meestal averechts https://t.co/ZTA5xRRJ1P
Robert Zieltjens @RobertZieltjens • 28 Jan 09:58 CETRT @LawPension: Voor alle politici: kamervragen over DSM is zinloos.
Jan Stroop @jan_stroop • 28 Jan 09:51 CET@AngelusMerula Ik vermoed zomaar dat de regering de DSM lijn volgt en zegt dat DSM volledig in lijn met de regels heeft gehandeld. Hooguit komt er een onderzoek. Door PwC 🤓
Hans van Meerten @LawPension • 28 Jan 09:49 CETRT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Jan Stroop @jan_stroop • 28 Jan 09:49 CETRT @LawPension: 3x een andere lezing over de bewuste notitie die achtergehouden zou zijn. Tja, da's niet zohandig...
https://t.co/p1ztrGBqWE
RT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Gerda K @GerdaK9 • 28 Jan 09:46 CETHet ligt iets anders. Volgende week mijn opinie @ewmagazinenl https://t.co/ZzzNEgX1eI
Hans van Meerten @LawPension • 28 Jan 09:45 CETRT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Chris Etman @chrisarfak • 28 Jan 09:43 CETVoor alle politici: kamervragen over DSM is zinloos.
Hans van Meerten @LawPension • 28 Jan 09:41 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Eddy @Edvdijk • 28 Jan 09:38 CET@LawPension @Nelliejs501 Betrapt op liegen en corruptie! Tsja, dan kun je gewoon weer de VVD politiek in.
Theo, De NPO is de betonrot van onze samenleving @Theoslimmerd • 28 Jan 09:37 CETRT @LawPension: Een en andere roept wederom de vraag naar het pensioen toezicht door de toezichthouders en het interne toezicht. Maar goed, dat roep ik al 10 jaar of zo @ajboekestijn https://t.co/LCmJgNzBtn
Gerard Burgman @Intruder4G • 28 Jan 09:36 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Nelliejs50 @Nelliejs501 • 28 Jan 09:34 CETRT @LawPension: 3x een andere lezing over de bewuste notitie die achtergehouden zou zijn. Tja, da's niet zohandig...
https://t.co/p1ztrGBqWE
RT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Vrouw ut Drenthe @VrouwutDrenthe • 28 Jan 09:29 CETRT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Armand Girbes @ArmandGirbes • 28 Jan 09:27 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Armand Girbes @ArmandGirbes • 28 Jan 09:26 CET@LawPension KAMERLEDEN VERVANGEN: alle kamerleden van de huidige coalitie partijen en groenlinks en pvda moeten vervangen worden omdat ze het predikaat volksvertegenwoordiger niet waardig zijn.
Tijdens de Staten verkiezingen heeft u eenmalig de kans.
RT @LawPension: Even voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Dianne @Dianne18765980 • 28 Jan 09:21 CETEven voor alle duidelijkheid: prima hoor een salaris van 6 Ton. Maar niet voor een verplicht (!) pensioenfonds of de uitvoerder die eigendom van dat pensioenfonds is.
Hans van Meerten @LawPension • 28 Jan 09:21 CET@LawPension Die dubbele pet is niet houdbaar, sommige fondsen hadden een groter balanstotaal dan de onderneming en dan deed "de CEO het fonds eenig even bij". Niet meer van deze tijd.
Hilaire Berben @HilaireBerben • 28 Jan 09:19 CETRT @LawPension: Wrijven in vlek werkt meestal averechts https://t.co/ZTA5xRRJ1P
CORPOCON LEGAL @CORPOCON • 28 Jan 09:15 CET@LawPension Ik ben geen pensioenspecialist maar heb wel een vermoeden. Een opsomming zou toch wel wat losmaken.
Realist @realisme67 • 28 Jan 09:13 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
CORPOCON LEGAL @CORPOCON • 28 Jan 09:13 CETRT @LawPension: Ik ken nog wel een paar fondsen waar dit is gebeurd…. https://t.co/GFqhEQJ6NA
Rena Netjes @RenaNetjes • 28 Jan 09:13 CETRT @LawPension: "Alle macht is in Nederland samengeklonterd. Onze rechters geven burgers structureel minimale kansen een zaak te winnen; ze richten zich vooral op het gouvernement. Die houding zit diep nationale cultuur van onze rechtsspraak en is zeer bestendig gebleken" #Alexbrenninkmeijer RIP
Willem Beuker @beukerwillem • 28 Jan 09:05 CET@LawPension Dus als je faalt in het bedrijfsleven ga je maar snel weer in de politiek want daar mag het?
Willem Beuker @beukerwillem • 28 Jan 09:05 CETRT @LawPension: “Uit de aangenomen motie-Nijboer/Maatoug blijkt dat zij kennelijk mogelijkheden zien om de kosten voor vermogensbeheer van pensioenfondsen substantieel te verlagen. Het tegendeel is te verwachten” https://t.co/HKNmatsr3a
Nelliejs50 @Nelliejs501 • 28 Jan 08:58 CETRT @LawPension: Een en andere roept wederom de vraag naar het pensioen toezicht door de toezichthouders en het interne toezicht. Maar goed, dat roep ik al 10 jaar of zo @ajboekestijn https://t.co/LCmJgNzBtn
Dianne @Dianne18765980 • 28 Jan 08:53 CET